Mezinárodní organizace kriminální policie, známá jako Interpol, představila svou vůbec první kancelář Metaverse speciálně navrženou pro vymáhání práva po celém světě.
Virtuální svět Interpolu
Na 90. valném shromáždění Interpolu v Indii bylo oznámeno, že Interpol Metaverse umožní registrovaným uživatelům virtuální prohlídku. Uživatelé budou moci cestovat bez jakýchkoli geografických nebo fyzických hranic. Také jim bude umožněno komunikovat s důstojníky pomocí avatarů a absolvovat školení v oblasti vyšetřovacích a policejních schopností.
Plně funkční metaverzum Interpolu je poskytováno Interpol Secure Cloud, který zajišťuje jeho bezpečnost a neutralitu. Během překvapivého a interaktivního zasedání v Novém Dillí mohli delegáti Valného shromáždění vstoupit do budovy digitálně pomocí headsetů pro virtuální realitu.
Podle generála Jurgena Stocka, tajemníka Interpolu, je cílem organizace chránit a podporovat země před zločinem. Dodal, že nezáleží na tom, jestli je svět virtuální nebo ne, organizace je zaměřena na to, aby byli ti, kteří ve světě žijí spolu, v bezpečí.
Interpol dále poznamenal, že nárůst digitalizace má také za následek nárůst virtuálních zločinů.
Zajímavostí je, že jde o první místo svého druhu ve virtuálním světě určené pro orgány činné v trestním řízení. Interpol také vytvořil expertní skupinu pro Metaverse, která bude reprezentovat zájmy donucovacích orgánů na globální scéně, aby zajistila, že tento virtuální svět je bezpečný již od návrhu.
Metaverse má mnoho výhod pro vymáhání práva, zejména při vytváření sítí, shromažďování a uchovávání důkazů z místa činu.
Studenti také těží z toho, že mají příležitosti k vytváření sítí a mají vyšší zapojení prostřednictvím vynalézavých praktických aktivit. Všechny tyto výhody využili odborníci v budově Interpol Capacity po absolvování školení.
Výkonný ředitel Interpolu pro technologie a inovace, uvedl v prohlášení, že Metaverse má schopnost transformovat každý aspekt každodenního života.
Podle jeho slov “Aby policie porozuměla Metaverse, musíme to zažít .”
Mezitím nedávná studie společnosti DappRadar odhalila, že zájem a poptávka o virtuální světy zůstaly vysoké. A to i přes masivní pokles objemu obchodů. Několik platforem včetně Walmart a Microsoft již využilo virtuální svět k propagaci svých značek.