Vzhledem k tomu, že cena Bitcoinu po vývoji během roku 2020 vzrůstá na nová maxima, je čas, aby se drobní investoři také zapojili. Ti se donedávna zdáli nepřítomní. Data nicméně ukazují, že jejich zájem v poslední době prudce stoupá s tím, jak se BTC plaví na nezmapovaném území, což vyvolává několik otázek – proč je Bitcoin atraktivnější pro masy, když jeho cena raketově stoupá a je to další vlna maloobchodního FOMO?
Doporučujeme: Všechno, co potřebujete vědět o kryptoměnách
Očekávání vs. realita během 2020
Od začátku roku se krypto komunita primárně zaměřila na nadcházející halving. Na základě historických údajů většina očekávala výrazné zvýšení cen.
Rok 2020 si budeme pamatovat hlavně s tím, co vyšlo z Číny – virem COVID-19. Tato pandemie, která se rozšířila po celém světě během několika měsíců, zasáhla všechna klíčová místa – zdraví lidí, svobodu, vztahy, podniky, každodenní činnosti a v neposlední řadě globální ekonomiky. Aby vlády ulehčily bolest, začaly tisknout nadměrné množství nekrytých měn, aby je rozdělily mezi své vlastní občany.
Kdo nejvíce těží z bilionů nekrytých měn, které vstoupily do světových ekonomik, je stále diskutabilní. Tento vývoj však vedl k podpoře Bitcoinu, který přilákal „chytré peníze“- instituce, tržní společnosti, centrální banky, fondy a další finanční profesionály, kteří ovládají značný kapitál – díky potenciálu BTC uchovávat hodnotu.
Ať už se tedy jedná o účinek halvingu, nebo o značné částky alokované do BTC od velkých investorů, Bitcoin zažil v posledních několika měsících masivní růst cen.
Dostávají se retailoví investoři konečně ke slovu?
Jedná se o individuální investory, kteří nemají čas, dovednosti nebo nástroje k provedení hloubkové analýzy trhu. Tito investoři obvykle přijímají finanční rozhodnutí spoléháním se na masmediální pokrytí. Google Trends jsou obvykle dobrým ukazatelem jejich chování. Jak ukazují níže uvedené grafy, celosvětové vyhledávání „Bitcoin“ a „Buy Bitcoin“ vzrostlo na roční maxima jen v posledních několika týdnech – kdy aktivum vyletělo na 20 000 USD a více.
Jelikož však většině těchto investorů chybí čas a znalosti, obracejí se na historicky špatné finanční poradce – hromadné sdělovací prostředky. To je vyzývá k tomu, aby urychlili svá rozhodnutí a koupili finanční aktivum, když je horké (drahé).
Stručně řečeno, retailoví investoři mají tendenci nakupovat, když je cena vysoká, protože to je obvykle tehdy, když se aktivum dostalo k jejich pozornosti prostřednictvím řady jiných médií.
Nenechte si ujít naše video: Jak obchodovat na Binance