Čas od času se objeví Bitcoin v televizi, naposledy to bylo na indickém hlavním kanále v soutěži „Chcete být milionářem?“, kterou velmi dobře známe i u nás. Soutěž má v Indii sledovanost 230 až 240 miliónů diváků, jedná se tak o docela slušnou expozici vůči mainstream publiku. Soutěžící dostal od moderátora otázku „Co je Libra, navržená Facebookem?“. Ze čtyř možných odpovědí vybral tu správnou, tedy „kryptoměna“. Poté moderátor ve zkratce vysvětlil co to jsou kryptoměny a uvedl příklady. Vzdělávací a zábavné pořady v nichž padla zmínka o Bitcoinu se objevují již od roku 2013.
Tip: Seznam obchodovatelných kryptoměn
Prvním masově rozšířeným seriálem, kde padla zmínka o Bitcoinu byli Simpsonovi. Tento kultovní animovaný seriál má sta milióny fanoušků po celém světě. Scéna kde klaun Krusty povídá malé Líze o jeho investici do Bitcoinu se tak stala v roce 2013 hitem internetu. Bitcoin v televizi se nejčastěji zmiňoval v roce 2017, kdy jsme zažili největší nákupní horečku. V tomto roce se objevil například v seriálu „Teorie velkého třesku“.
Tip: Získejte nejnovější zprávy z kryptosvěta na našem Telegramu
V americké soutěži „Jeopardy“, u nás známe pod názvem „Riskuj!“, dostal soutěžící otázku: „digitální měna, pomocí které mohou být transakce provedeny bez centrální banky“, soutěžící správně odpověděl „Bitcoin“. Bitcoin v televizi se objevuje i v širším kontextu, nejen útržkovitých zmínek, jako například v seriálu „Dobrá manželka“ nebo výše zmíněných Simpsonových. Například v seriálu „Mr. Robot“ hraje Bitcoin důležitou roli a je vidět a slyšet napříč celým seriálem. V seriálu „Sillicon valley“ jsou zase dopodrobna vysvětleny jeho výhody oproti fiat měnám.
Tip: Získtejte Revolut kartu zdarma a k ní 300kč navíc!
Bitcoin v televizi a streamovacích službách pomáhá masové adopci
Televize patří stále mezi nejdůležitější média. Vzdělávací a zábavné pořady mají ve vysílání stálé místo, stejně jako zpravodajství. Hrubé odhady hovoří o 2-3 miliardách diváků celosvětově. Jakákoli nepřímá propagace skrze televizní obrazovky je pro Bitcoin velké plus. Je pravdou, že dnes už se hodně diváků přesouvá na Youtube nebo streamovací služby jako Netflix a televizní obrazovky preferují spíše starší ročníky. Když se podíváme na věkové statistiky o uživatelích kryptoměn, pak zjistíme, že právě u starších ročníků je povědomí o kryptoměnách nejmenší. Bitcoin v televizi tak může toto publikum snáze oslovit, než online obsah na internetu.