Facebook ve středu oznámil své rozhodnutí změnit dlouhodobou politiku, která bránila většině společností zabývajících se kryptoměnami zobrazovat reklamy na jeho službách.
Nenechte si ujít naše video: Jak obchodovat na Binance – návod
Facebook mění pravidla pro kryptoreklamy
Tento krok přichází poté, co se společnost, která se nyní nazývá Meta, pokusila a neuspěla s uvedením kryptoměny, kterou by bylo možné použít k posílání peněz online komukoli na světě prostřednictvím produktů Facebooku. Vedoucí “krypto oddělení” Facebooku, David Marcus, v úterý oznámil, že na konci roku společnost opustí.
Společnost uvedla, že inzerenti mohou podat žádost, která zahrnuje informace včetně všech licencí, které získali, zda byly obchodovány na veřejné burze cenných papírů nebo o jiném relevantním veřejném pozadí jejich podnikání.
Do budoucna společnost rozšiřuje počet regulačních licencí, které přijímá, na 27 ze 3.
„Děláme to proto, že sektor kryptoměn v posledních letech nadále dospívá a stabilizuje se a zaznamenal více vládních regulací, které stanovují jasnější pravidla pro toto odvětví,“ uvedla společnost v prohlášení.
Společnost zakázala reklamy na kryptoměny v lednu 2018, ale tento zákaz mírně omezila v květnu 2019. Zákaz zabránil start-upům v oblasti kryptoměn a blockchainu propagovat svou práci a oslovit potenciální zákazníky na Facebooku a Instagramu.
Henry Love, bývalý zaměstnanec obchodního týmu Facebooku, řekl, že nová politika společnosti je pro sektor kryptoměn velmi prospěšná a umožní přístup ke kryptoměnám více retailovým investorům než kdykoli předtím.
„Budeme svědky většího osvojení kryptoměn a metavers než kdykoli předtím,“ řekl Love, řídící partner Fundamental Labs, který od roku 2016 investoval 500 milionů dolarů do kryptoměnového sektoru. “Toto je změna hry pro masové přijetí.”
Emad Hasan, další bývalý zaměstnanec Facebooku, také uvedl, že nová politika bude přínosem pro start-upy pracující s kryptoměnami.
„Tyto společnosti byly v pozici, kdy nemohly inzerovat na Facebooku. Nemohli oslovit lidi, aby převedli fiat měny na kryptoměny,“ řekl Hasan, generální ředitel Retina AI, start-upu, který pomáhá značkám cílit na klíčové zákazníky na sociálních sítích.
Facebook za poslední rok výrazně omezil své vlastní ambice v oblasti kryptoměn. Po zveřejnění plánů na měnu a digitální peněženku v roce 2019 čelil Facebook tvrdému odporu ze strany zákonodárců a regulátorů po celém světě. Společnost konečně vydala svůj produkt, digitální peněženku, Novi, v říjnu. Digitální měna, která se nyní jmenuje Diem a je provozována nezávislou asociací, však zůstává veřejnosti nepřístupná.
Mohlo by vás zajímat: Kde koupit Bitcoin a kryptoměny