Rostoucí sláva kryptoměn jde ruku v ruce s obecným povědomím a postupným pronikáním digitálních měn do mnoha oblastí lidského života. Sport, jakožto jedna z nejvíce sledovaných událostí přirozeně nabízí možnost propagace jakéhokoliv produktu, kryptoměn nevyjímaje. V tomto článku se podíváme na to, jak moc pronikají kryptoměnoví sponzoři do oblasti sportu a z jakého důvodu nejsou sportovními kluby moc přívětivě přijímány.
Super Bowl a krypto reklamní kampaně
Finále letošního Super Bowlu se stalo středobodem zájmu předních kryptoburz. Utkání mezi LA Rams a Cincinnati Bengals sledovalo celkem 112,3 milionu diváků, a poločasový pořad sledovalo 103,4 milionu diváků. Takto velký mediální zásah si nemohli největší kryptoburzy nechat ujít a proto si společnosti Crypto.com a Coinbase zakoupily reklamní vysílací čas. Po shlédnutí reklamních spotů společnosti Coinbase přibylo na internetových stránkách údajně 20 milionů návštěv a to za pouhou jednominutovou reklamu, která tuto kryptoburzy vyšla na 14 milionů USD.
Krypto platformy sponzorují sportovní týmy
V této činnosti, sponzorování sportovních klubů, je zvláště aktivní platforma Crypto.com. Na začátku prosince roku 2021, tato společnost oznámila sponzorskou smlouvu s americkým profesionálním ženským fotbalovým týmem Angel City. Déle firma sponzoruje například fotbalový tým PSG, italský fotbalový pohár Coppa Italia nebo například Formuli 1.
Ani kryptoburza Binance v této oblasti nezahálí a sponzoruje například fotbalový klub z italské fotbalové ligy Lazio Řím, nebo argentinský národní fotbalový tým. Dalším partnerem společnosti Binance měla být údajně i fotbalová FC Barcelona. Jako lákadlo pro fanoušky vydala Binance speciální edici NFT tokenů FC Barcelona.
FC Barcelona nechce krypto sponzora
O sponzorskou smlouvu s tímto ikonickým fotbalovým týmem se společně s Binance ucházely další dvě společnosti, Spotify a Polkadot. Podle vyjádření prezidenta FC Barcelona Joana Laporta, nechce klub navázat spolupráci se subjekty souvisejícími s kryptoměnami. Jako důvod fotbalový klub uvedl, nedostatek důvěry v krypto sektor a nedostatek ekonomické stability. Tímto vyjádřením padla sponzorská smlouva s Bibance, která měla FC Barceloně zajistit financování po dobu pěti let ve výši 70 milionů EUR. Zároveň klub uvedl, že je již v závěrečných jednáních se společností Spotify, jejíž výsledkem má být dohoda v hodnotě 70 až 75 milionů EUR za sezonu.