PSG (Paris Saint-Germain) FC, fotbalový klub v Evropě, podnikl první kroky k vybudování online přítomnosti v metaverzu. Klub podal několik přihlášek k registraci svého jména, aby mohl nabízet řadu služeb, včetně softwaru, memorabilií a nezaměnitelných tokenů (NFT) pro účely ověřování.
Paris Saint-Germain se připravuje na vstup do Metaverse
Paris Saint-Germain (PSG), francouzský fotbalový klub má zájem o přítomnost v metaverzu a nyní si zajišťuje, aby jeho jméno bylo v těchto ekosystémech používáno. Klub podal řadu žádostí o ochranné známky, které se snaží založit značku na několika sběratelských předmětech a kartách, všechny ověřené nezaměnitelnými tokeny (NFT).
Přihláška ochranné známky, která byla podána 16. března, zahrnuje stahovatelné audio a video nahrávky, stahovatelné multimediální soubory obsahující text, audio a video týkající se sportovních událostí a zboží pro použití offline a/nebo v online virtuálních světech, vše ověřené pomocí NFT. Kromě toho PSG do této aplikace zahrnulo také software pro kryptoměnovou peněženku.
Michael Kondoudis, patentový zástupce, který zprávu sdílel na sociálních sítích, uvedl :
Toto podání představuje další logický krok k ochraně značky při jejím přechodu do Metaverse. Je zřejmé, že PSG vidí potenciál Metaverse a připravuje svou značku pro virtuální ekonomiku, která mu bude dominovat.
Sportovní týmy míří na nové horizonty
PSG není prvním evropským fotbalovým klubem, který uznal důležitost metaverza jako alternativy k rozšíření svého dosahu a získání nových obchodních příležitostí. Další fotbalový klub, FC Barcelona, se také připravuje k přechodu na produkty metaverse a NFT. Toto je trend, který mnoho sportovních organizací následuje kvůli obchodním příležitostem přítomným v rámci těchto prvků.
Kondoudis, který tyto pohyby v oblasti ochranných známek sleduje, si také myslí, že tento trend v krátkodobém horizontu poroste. prohlásil:
Očekáváme, že počet přihlášek ochranných známek z profesionálního sportovního sektoru pro NFT a virtuální produkty a služby v příštích dvanácti měsících vzroste, protože značky začínají oceňovat potřebu ochrany v metaverzu.
PSG spustil svůj vlastní fan token v roce 2020 a použil k zaplacení části smlouvy fotbalové megastar Lionela Messiho, kterou s ním klub podepsal v srpnu.