Je to oficiální, od té doby, co Facebook odstartoval svůj velký nový projekt Meta, všechny velké zábavní společnosti jdou, nebo spíše se snaží jít stejnou cestou. Vznikají konkrétní týmy, které mají přijít na to, jak se nejlépe umístit v této stále nejisté, ale mimořádně atraktivní nové dimenzi. Jedním z takových týmů, který se chystá zapojit do tohoto sektoru, je Disney.
Disney sestavil tým pro práci na metaverzu
Stejně jako mnoho jiných gigantů, i Disney podniká své první kroky do digitálního světa. Americká společnost již oznámila, že jmenovala osobu, která bude dohlížet a řídit strategii společnosti v tomto sektoru .
Oznámení přišlo v dopise podepsaném Bobem Chapkem, generálním ředitelem The Walt Disney Company, adresovaným zaměstnancům. V něm bylo uvedeno, že vedoucím operací společnosti Disney v sektoru metaverse je Mike White.
Při pohledu na Whiteovy recenze je jasné, že toto jmenování mu dokonale sedí. Mike má více než 25 let zkušeností s prací v technologické divizi společnosti.
Jeho povýšení ho zavede na pozici SVP (Senior Vice President) v nové sekci vyprávění příběhů a spotřebitelských zážitků nové generace, kde bude zodpovědný za rozvoj způsobů, jak si široká veřejnost může užívat produkty Disney a franšízy v metaverse.
Inovativní přístup Disney
Zdá se, že zábavní gigant má docela jasné představy o tom, jak se umístit v tolik diskutovaném odvětví. Na rozdíl od Facebooku nemá Disney v úmyslu budovat vlastní metaverzum, ale spíše vytvořit most, který bude spojovat fyzický a digitální svět.
Cílem je propojit fyzické prostory, tedy jejich historické zábavní parky, s digitálními službami, které již nabízejí, jako je Disney+, aplikace pro navigaci v Disneylandu nebo virtuální prostředí, která budou postupně vznikat kolem konkrétních postaviček či projektů.
Generální ředitel společnosti Disney Bob Chapek popsal metaverzum jako „třetí plátno“ a řekl:
„Vezmu všechny skvělé věci, které jako mediální společnost máme s Disney+, a použijeme to jako platformu pro metaverzum. Ale zároveň máme něco, co nikdo jiný nemá, a to je fyzický svět, svět našich parků. A pokud je tedy metaverzum prolínáním fyzického a digitálního v jednom prostředí, kdo to dokáže lépe než Disney?
A dodal:
„Uvědomujeme si, že to bude méně pasivní zážitek. A to je pro nás velmi prvoplánová věc, protože v průběhu času budeme pokračovat v rozšiřování našich dovedností a dalších týmů lidí, které potřebujeme do společnosti Walt Disney, aby odráželi agresivní a ambiciózní technologickou agendu, kterou máme.