Nedávný průzkum provedený globálním poskytovatelem plateb Checkout.com ukázal, že počet lidí ve věku 18 až 35 let, kteří plánují v roce 2022 platit za zboží a/nebo služby kryptoměnami, vyskočil na 40 %.
Účastníky průzkumu bylo 30 000 spotřebitelů a 3 000 obchodníků v 11 zemích. Průzkum byl prezentován na konferenci Bitcoin 2022 v Miami. Podle Checkout.com výsledky ukazují pozitivní trend v adopci a chuti k používání digitálních měn v e-commerce.
Platby kryptoměnami získávají na popularitě
Závěry studie odhalují, že kryptoměny rychle získávají na atraktivitě mezi mladšími lidmi. Podle Checkout.com to znamená podstatný posun v tom, jak uživatelé nahlížejí na digitální měny. Namísto toho, aby byly vnímány jen jako investiční nástroje, jsou stále častěji považovány za platební prostředek.
Výsledky ukazují, že mezi spotřebitely je zájem o platby v kryptoměnách podstatně vyšší. Na straně obchodníků pouze 23% uvedlo, že plánují nabízet kryptoplatby do roku 2024.
„Tato otevřenost spotřebitelů vůči kryptoměnám je poháněna širším zájmem o pohodlné a bezpečné platební metody. K tomu se připojuje více obchodníků a třetích stran poskytujících základní infrastrukturu na podporu těchto metod,“ uvedl Checkout.com ve zprávě.
Ať tak či onak, kryptoměny už mají dopad na obchodníky a trh obecně.
Například v prvním čtvrtletí roku 2022 byly prostřednictvím kryptokaret Visa provedeny platby ve výši 2,5 miliardy dolarů. Zároveň obchodníci, kteří přijímají platby kryptoměnami, již zaznamenávají růst. V průzkumu 82 % obchodníků uvedlo, že jim to umožňuje rychle přilákat nové zákazníky.
Téměř 70 % dotázaných obchodníků se domnívá, že rychlost, s jakou lze provádět a vypořádat kryptoplatby, má potenciál změnit jejich obchodní modely.
V tomto ohledu více než 80 % obchodníků uvádí, že je jednodušší vypořádat krypto než fiat měny.
„Věříme, že jde o největší spotřebitelský průzkum svého druhu. A výsledky ukazují jasný vývoj postojů ke kryptoměnám po celém světě. Jde o legitimní přechod z fáze raného přijetí k praktičtější, pragmatičtější a celkově pozitivnější adopci,“ řekl Jess Houlgrave, vedoucí strategie pro kryptoměny v Checkout.com.
Jak zdůraznil, tento přechod znamená nárůst poptávky po fintech společnostech, které umí poskytovat snadno implementovatelná řešení a služby, které obchodníkům umožní zprovoznit tyto platební možnosti.
O stablecoinech
Zpráva také poznamenala, že rostoucí akceptace kryptoměn na spotřebitelské úrovni začala ovlivňovat způsob, jakým velké korporace pracují s digitálními měnami.
Podle průzkumu si více než třetina účastníků chce ponechat stablecoiny ve svých rozvahách. Vedoucí pracovníci to vidí jako způsob, jak využít decentralizované financování pro správu hotovosti.
„Někteří jdou dokonce tak daleko, že plánují platit dodavatelům a zaměstnancům ve stablecoinech, především v reakci na poptávku. 51 % společností uvedlo, že alespoň někteří zaměstnanci projevili zájem o výplatu v kryptoměně.
Nakonec Houlgrave zdůraznil, že kryptotrh dozrává, je poháněn užitečností a pragmatismem. Také uvedl, že vidí potenciál kryptoměn nejen změnit způsob, jakým lidé obchodují, ale také potenciál změnit dynamiku celé digitální ekonomiky.