Nejnovější zpráva společnosti Ripple odhaduje, že 76 % finančních institucí plánuje v příštích 36 měsících využívat při svých operacích kryptoměny. Většina těchto subjektů však uvedla, že se do tohoto odvětví zapojí za předpokladu, že na něj bude aplikován vhodný regulační rámec.
Studie také odhalila, že 20 % globálních spotřebitelů by kupovalo pouze udržitelné kryptoměny.
Tři čtvrtiny finančních institucí hodlá v příštích třech letech používat kryptoměny
Výzkum zjistil, že přibližně tři čtvrtiny globálních finančních institucí se hodlá v příštích třech letech zapojit do kryptoměn. Na otázku, proč to již neudělali, většina účastníků odpověděla, že je to kvůli nedostatku řádných předpisů a také kvůli četným podvodům, které se v poslední době v sektoru vyskytly.
Dalším faktorem, který by měl podpořit přijetí kryptoměn, jsou banky a jejich postoj k tomuto sektoru. 65 % respondentů přiznalo, že by mnohem více inklinovali k investicím do Bitcoinu nebo altcoinů, pokud by jejich místní finanční instituce takové služby poskytovala, zatímco pouze 17 % uvedlo, že by to nevadilo.
Stojí však za zmínku, že část entit se v průběhu let proměnila v HODLery. 50 % uvedlo, že tak učinili, protože považují digitální aktiva za skvělé zajištění proti inflaci, „měnu pro provádění plateb nebo jako aktivum k půjčování nebo zajištění za půjčky“.
Na regionální úrovni se zdá, že toto odvětví nejvíce zaujalo společnosti a jednotlivce sídlící v Latinské Americe. 50 % z nich věří, že kryptoměny budou mít masivní dopad na budoucí ekonomiku, zatímco 35 % evropských respondentů sdílí stejné myšlenky.
Výzkum se také zaměřil na nezaměnitelné tokeny (NFT) a digitální měny centrálních bank (CBDC). Ripple poznamenal, že zájem o digitální sběratelské předměty v posledních několika měsících „vyletěl vzhůru“. Nicméně, trh je stále ve svých „velmi raných dnech“ a většina spotřebitelů mu buď nerozumí, nebo je vůči němu skeptická.
Většina těch, kteří si uvědomují přednosti NFT, uvedla, že by si takové produkty koupili spíše z funkčních výhod (79 %) než emocionálních (45 %).
Nejzajímavější pro lidi se zdají nezaměnitelné tokeny související s hudebním, herním a sportovním průmyslem, zatímco sběratelské předměty spojené s filmy a popkulturou zaostávají.
Následně Ripple nastínil výhody a nevýhody CBDC a co si o nich myslí finanční instituce a spotřebitelé. Podle firmy tento produkt výrazně zvýší peněžní inkluzi, „například tím, že stimulační platby nejen zrychlí, ale také rozšíří“.
„Využívají stejnou základní technologii, která pohání efektivní, nová digitální aktiva, jako jsou kryptoměny, a lze je použít pro rychlejší přeshraniční platby s menšími náklady ve srovnání s tradičními řešeními. A konečně, protože je lze snadno spravovat, mohou podporovat silnou a rychlou implementaci různých měnových politik,“ dodala firma.
Budou však plně centralizovány a monitorovány vládami, což znamená, že neposkytnou svobodu, kterou Bitcoin a další altcoiny nabízejí.
36 % dotázaných finančních institucí se domnívá, že CBDC budou mít významný dopad na společnost, zatímco 34 % si myslí, že podpoří ekonomickou síť. Podle pouhých 28 % bude díky CBDC prosperovat podnikatelský sektor.