Adopce kryptoměn je zrychluje. E-Commerce kryptoměny využívá o 65 % více. Internetové obchody s kryptoměnami si všímají, že adopce kryptoměn jim může přinést řadu dalších zákazníků. Zvyšuje se tak jejich množství i objem zboží, které je kryptoměnami zaplaceno.
Mohlo by vás zajímat: Kazatelé investují do BTC a kupují si Lamborghini
E-Commerce kryptoměny a využití
Obchodovaný objem kryptoměn v internetových obchodech dosahuje denně 5,5 milionů amerických dolarů. Po strastiplném roce 2018 zažil svět kryptoměň oblevu. Zpráva pochází z newyorské buňky Chainalysis, která pracovala s částkami, jež zpracovala šestnáctka firem zaměřených na platební systémy na základě blockchainu. Od ledna do července se objem zvýšil o 65 %, stejně jako cena samotného BTC o 300 %. Internetové obchody s kryptoměnami tak přijímají nejspíše mnohem více objednávek, které končí zaplacené BTC, ETH, LTC či jinou oblíbenou volbou.
Kim Grauer je ekonom pro výše zmíněnou společnost. Jako příčinu tomuto neobvyklému nárůstu aktivity nabízí to, že kryptoměny jsou nyní brány jako mnohem důvěryhodnější. Nicméně je nutno brát v potaz fakt, že celkové částky nejsou nikterak závratné. V rámci celého průmyslu je 5,5 milionů USD jako kapka v moři. I přesto se jedná o zajímavý posun v adopci. V Česku lze s kryptoměnami zaplatit například v Alze. Ovšem obecně zůstává naše kotlina rájem spíše pro Bitcoinmaty.
Mluvčí společnosti Bitpay řekl redaktorovi Bloombergu, že v rámci tohoto trendu předpokládá v následujících letech další investice a rozšiřování nabídky. Samotný Bitpay nabízí pouze BTC a BCH, ale nechal se slyšet, že hodlá své pole působnosti rozšířit o ethereum a ripple.
Největší problém? Pomalé transakce
Není složité uhádnout, co je největší problém nejužívanějších kryptoměn. Škálovatelnost. Bitcoin na základní síti není sice v dnešní době určitě pomalý ani drahý, ale kreditním kartám konkurovat nemůže, ačkoliv je těžké si to přiznat. Proto není možné přijít s peněženkou do obchodu a prostě si na standardním terminálu koupit kafe.
Dalším negativním faktorem je volatilita, protože nutí zákazníky přemýšlet nad tím, zda se jim nákup vyplatí. Stejně přemýšlí i obchodníci, kteří se zdráhají, protože mohou nechtěně dát své cenné zboží s 10% slevou. Stačí jeden špatný den. Zajímavostí je, že za zkoumanou dobu stouplo využití USDT. Tento stablecoin tvořil 9 % ze zmíněných 65.