Dvě Japonské automobilky, Nissan a Toyota, zahájily provoz v metaverzu. Virtuální showroom Nissanu hostí představení vozidel a další akce, zatímco prostory Toyoty se používají k pořádání schůzek zaměstnanců.
Automobilky expandují do digitálního světa
Japonské automobilky Nissan a Toyota se staly nejnovějšími globálními korporacemi, které expandovaly do metaverza. První jmenovaná spustila virtuální showroom, zatímco druhá vytvořila virtuální pracovní prostory.
Podle zprávy Nikkei Asia, Nissan vytvořil verzi digitální reality tokijské galerie Nissan Crossing, kterou lze použít pro uvedení vozidel na trh a dalších akcí. Společnost Nissan Motor Corporation na webových stránkách uvedla, že prostřednictvím svého Invisible-to-Visible – rozhraní rozšířené reality, které se připojuje k metaverzu – vytvořila „neomezené možnosti služeb a komunikace, díky kterým bude řízení pohodlnější a vzrušující“.
Toyota, která je objemově jedním z největších výrobců automobilů na světě, vytvořila virtuální pracovní stanice pro některá oddělení a své společnosti. Pomocí avatarů se zaměstnanci účastní firemních jednání a také spolu chatují. Podle zprávy již využívají virtuální pracovní prostory týmy technického vývoje a lidských zdrojů v mateřské společnosti. Existují také plány na další rozšíření.
Zástupce Toyoty naznačil, že pandemie Covid-19 a související omezení pohybu lidí inspirovaly automobilku k rozhodnutí spustit virtuální pracovní prostory.
„Vzhledem k tomu, že kvůli koronaviru stále více lidí pracuje z domova, poskytujeme mladým zaměstnancům komunikační možnosti v rámci společnosti.”
Nissan a Toyota nejsou první automobilové značky nebo společnosti, které inovují v rámci tohoto nového trendu Metaverse. Další společnosti, jako je Volkswagen a Mercedes Benz, zahájily na začátku dubna kampaně na propagaci svých vstupů do sektoru Metaverse a rozdávaly ceny, jako je nejnovější PS5 a lekce jízdy na jedné z akademií Volkswagenu.
Bridget Harpur, marketingová ředitelka Volkswagen Passenger Vehicles, uvedla, že tento „nový vesmír má mimořádný dopad na spotřebitele“, takže budou pravděpodobně i nadále vytvářet nové události a zážitky pro svou uživatelskou a fanouškovskou základnu.
Kromě toho další výrobci luxusních automobilů, jako je Ferrari, ještě oficiálně do Metaverse nevstoupili, ale již se pouští do vytváření NFT. To znamená, že krůček po krůčku většina velkých automobilových společností sází na tyto technologie.