Ještě před několika měsíci se tento nápad jevil jako jedna z nejlepších možností na podporu obou odvětví a to jak krypto průmyslu, tak i sportu. Uzavíralo se jedno partnerství za druhým a krypto společnosti spolu s kluby se předháněly v lepších NFT. Tomu teď však odzvonilo.
Nepovedený vztah krypta a sportu
Krypto společnosti se předháněly mezi sebou navzájem, která z nich “uloví” ten nejlepší klub čítající miliony fanoušků po celém světě, aby byla vidět a hlavně získala pro sebe nové uživatele. S krachem kryptoměn však začaly krušné časy nejenom pro uživatele daných společností, ale také pro sportovní kluby. Některé kluby totiž v boomu kryptoměn navázaly spolupráci s krypto společnostmi, a to i na několik let a teď s jejich krachem přišly o své hlavní sponzory, a tím pádem i o velké peníze, se kterými počítaly do příštích sezón.
“Byly to závody v honu na nejlepšího krypto sponzora. Mohly to být nejrychlejší závody, které jsme viděli. Ze 40 krypto společností, které sportovní kluby sponzorovaly, zbyly jen tři.” řekl generální ředitel IEG Peter Laatz k problému krypto sponzoringu.
Několik příkladů za všechny. Společnost Voyager Digital, která navázala sportovní partnerství s National Women´s Soccer League a NBA Dallas Mavericks a minulý týden vyhlásila ochranu před věřiteli. Společnost BlockFi zaplatila v bitcoinech loňský nejlepší výběr draftu NBA a poté zažádala kryptoburzu FTX o kapitálovou injekci, aby se vůbec udržela nad vodou. Burza Blockchain.com pro změnu zprostředkovala v dubnu tohoto roku první krypto dohodu s Dallas Cowboys, ale zprávy z minulého týdne uvádějí, že by mohla přijít o více jak 270 milionů dolarů z půjčky, kterou poskytla již zaniklému krypto hedgeového fondu.
Mezi největší lídry v oblasti sportovního sponzoringu patří FTX a Crypto.com. Obě tyto burzy utratily stovky milionů dolarů za dlouholetá sportovní partnerství. Otázkou však zůstává, zda budou i nadále schopné dostát svým závazkům.