Mastercard podle finančního ředitele platebního gigantu vidí kryptoměnu spíše jako třídu aktiv než jako platební prostředek, volatilita z nich nečiní dobrou volbu, pokud jde o vypořádání plateb. Kryptostrategie Mastercard „je poměrně úspěšná od doby, kdy se objevila krypto prostředí,“ dodal.
Kryptoměny jsou třída aktiv, nikoli platební nástroj
Jak svět postupně přechází od hotovostních plateb k digitálnímu vypořádání, finanční ředitel Mastercard (CFO) Sachin Mehra se podělil o svůj pohled na kryptoměny a jejich potenciál v nedávném rozhovoru pro agenturu Bloomberg.
Byl dotázán, jak úspěšná byla krypto strategie Mastercard. „V kryptosvětě hrajeme roli jako vstupní bod, kdy lidé používají naše debetní a kreditní produkty k nákupu kryptoměn. Také fungujeme jako výstupní bod: Když je lidé chtějí proplatit, pomáháme jim získat přístup, aby mohli používat své krypto zůstatky všude, kde je akceptována Mastercard,“ popsal a upřesnil:
Společnost již dříve vysvětlila že má v plánu vyvíjet produkty a služby ve třech klíčových oblastech souvisejících s kryptoměnami: kryptoměny, stablecoiny a digitální měny centrální banky (CBDC).
Mehra byla dále dotázán, kolik krypto aktiv lze použít jako skutečný způsob platby. “Aby cokoliv mohlo být v naší mysli platebním nástrojem, musí to být uchovatel hodnoty,” odpověděl. „Pokud něco každý den kolísá na hodnotě, například že vaše káva Starbucks vás dnes stojí 3 dolary a zítra vás bude stát 9 USD a den poté vás bude stát dolar, je to z hlediska spotřebitelského smýšlení problém.“
Finanční ředitel Mastercard dodal:
Na kryptoměny tedy pohlížíme spíše jako na třídu aktiv.
“Ale jako platební nástroj si myslíme, že stablecoiny a CBDC mají potenciálně o něco větší dráhu,” uzavřel Mehra.
V únoru Mastercard rozšířila svou poradenskou službu zaměřenou na platby o kryptoměny. Tato služba pokrývá „řadu možností digitálních měn, od raného vzdělávání, hodnocení rizik a vývoje strategie krypto a NFT v celé bance až po krypto karty a návrh krypto věrnostních programů“.
Platební gigant podal v dubnu 15 žádostí o ochranné známky pro širokou škálu služeb v rámci sektorů metaverse a nezaměnitelných tokenů (NFT). V červnu společnost uvedla, že svou platební síť přinášejí také na web3 a NFT.