Meta přináší interaktivní 3D reklamy na Facebook a Instagram, což by mohlo být považováno za první krok do metaverza, který společnost provedla od změny názvu. To je možné díky nové integraci do publikační knihovny Meta’s AR.
První krok do metaverza – interaktivní 3D reklamy společnosti Meta
Vydavatelé nyní budou moci zahrnout 3D modely do svých reklam na platformách jako Facebook a Instagram, které patří Meta. Tato inovace umožní každému vydavateli zahrnout tyto reklamy inspirované metaverzem do kanálů platforem, přičemž uživatelé budou moci s objekty interagovat. Inovaci představila společnost s názvem Vntana, která působí jako poskytovatel služeb.
Podle tiskové zprávy vydané společností má Vntana exkluzivní přístup k Meta’s AR API pro integraci jejich služeb. „Stejně jako běžné reklamy se 3D reklamy objevují ve zdrojích uživatelů na Facebooku a Instagramu a zobrazují interaktivní 3D modely, na které mohou uživatelé klikat a pracovat s nimi – pohybováním produktu si můžete prohlédnout všechny úhly,“ uvedla společnost
Tato inovace může být součástí prvních monetizačních strategií, které zahrnují prvky metaverse v platformách vlastněných Meta. Ashley Crowder, spoluzakladatelka a generální ředitelka společnosti Vntana, k tomu uvedla:
Technologie 3D a AR v online reklamách je další hranicí pro značky, které se chtějí spojit s digitálním spotřebitelem, a je skvělým prvním krokem do metaverza.
Dále uvedla, že toto vydání by mohlo přinést demokratizaci reklamního prostoru na těchto platformách, vzhledem k tomu, že nyní více společností může přinést své produkty potenciálním zákazníkům. Zákazníci z toho prý profitují také proto, že mohou vidět detailnější model těchto produktů ve 3D, metaverzním pohledu.
Chris Barbour, ředitel oddělení pro rozšířenou realitu ve společnosti Meta, prohlásil:
3D a AR otevírají nové dveře reklamních možností pro maloobchodní a e-commerce značky a zlepšují zákaznickou zkušenost od okamžiku akvizice.
Vlajkovou loď, aplikaci Horizon Worlds, online hru pro virtuální realitu s integrovaným systémem vytváření her vyvinutou a publikovanou společností Meta Platforms pro Oculus Rift S a Oculus Quest 2, která uživatelům nabízí sadu metaverse zkušeností, společnost v současné době nezpeněžuje. Tato technologie by tedy mohla být v budoucnu použita k tomu, aby Meta mohla zahrnout do těchto AR prostorů reklamy od různých značek.