Spojení NFT s různými průmysly, jako je například hudební, filmový, módní atd. jsou o krok pozadu právě za odvětvím sportovním, kdy už se několik sportovních týmů, nebo i národních lig, rozhodlo buď spolupracovat s některou z krypto společností, nebo vstoupili do světa unikátních toků, které prodávají svým fanouškům. Opět velkolepý vstup do světa NFT zažije jedna z nejsledovanějších sportovních lig světa NFL (americký fotbal). Jaký projekt se připravuje a jaké jsou ohlasy? Dozvíte se v tomto článku.
Tokeny NFT ve fotbalové lize
Třináct týmů NFL uzavřelo spolupráci s platformou fanouškovských tokenů Socios, na které již působí tým New England Patriots. Společnost Socios není ve světě sportu a NFT žádným nováčkem. V únoru 2022 podepsala tato společnost
dohodu o partnerství s evropskou fotbalovou asociací UEFA. Platforma rovněž spolupracuje na individuálním vydávání unikátních tokenů s fotbalovými kluby jako je například
FC Barcelona, Arsenal, Manchesteru United nebo Paris St. Germain.
Dohoda o spolupráci s americkou NFL ovšem prozatím nezahrnuje vydávání hráčských NFT. Zdrženlivost v tomto směru panuje především kvůli budoucím vládním regulacím, které by mohly výrazně promluvit do realizace tohoto projektu. Proto se současná spolupráce týká především marketingové činnosti, jako je reklama na stadionech a jiných médiích. Aktuální situaci okomentoval generální ředitel společnosti Socios Alexandre Dreyfus.
„Ve většině zemí světa máte jasný regulační rámec, v USA to ještě není úplně jasné. Většina subjektů se snaží přijít na to, jaká je nejlepší cesta, jak skutečně spustit produkt a v našem případě jsme to dělali s týmy ligy.“
Ani samotná NFL nemá v otázkách ohledně vydávání tokenů a jiných digitálních aktiv zcela jasno. První regulace tohoto segmentu zahrnovala zákaz vydávání NFT, který byl po pár měsících zrušen a překvalifikován na možnost marketingové spolupráce s krypto společnostmi.
Zobrazeno: 384