Hudební fanoušci se na předávání letošních prestižních cen Grammy mohou těšit nejen na skvělá hudební vystoupení, ale organizátoři k 64. výročí, přišli s nápadem, vytvořit NFT, která budou inspirována hudbou. Díky této inovaci se může stát, že Grammy letos přiláká více fanoušků kryptoměn, než fanoušků hudby. Jak se nápad s hudebními NFT zrodil a kam bude tento segment směřovat? To se dočtete v tomto článku.
„Být na špici technologie a zároveň sloužit hudební komunitě pomocí nové a inovativní platformy je jen začátek toho, co NFT dělají, aby změnily hudební prostředí a generovaly více příjmů pro hudební tvůrce.“
NFT na Grammy 2022
V rámci propagačních akcí, které měly na tuto hudební událost roku přilákat co největší počet fanoušků, zahrnovaly například VIP “zlatou vstupenku”, která dopomohla jejím držitelům k all-inclusive zážitku z Grammy. Tato vstupenka byla prodávána jako NFT o hodnotě 2 000 USD. Kroky pořadatelů významně kvitoval i Lian Dai, spoluzakladatel platformy OneOf.
“Tleskáme Grammy za to, že se skutečně opřeli o tuto novou vlnu technologie, která bude v zásadě velmi nápomocná v kariéře mnoha umělců.”
NFT platforma OneOf byla založena právě Lianem Daiem, který se svými manažery Adamem Fellem a Joshuou Jamesem stáli u jejího zrodu. Tato platforma má nabídnout zákazníkům nákup NFT různých hudebních umělců tak, aby prodej byl ekologický, snadný a dostupný pro každého. Platforma je vybudována na blockchainu Tezos, který je známí svou velmi nízkou energetickou náročností. Současné náklady na ražení NFT s hudební tématikou jsou stejné, jako jeden příspěvek na Twitteru. OneOf přijímá platby v bitcoinech a ethereu, ale také podporuje konvenční způsoby plateb jako jsou bankovní převody nebo kreditní karty.