Pepcoin kryptoměna je trochu zavádějící označení, jelikož se nejedná o věrnostní program, který by využíval vlastní kryptoměnu. Loajální zákazníci, nakupující výrobky od Pepsi, budou mít nově možnost zapojit se do cashback programu. Pepcoin kryptoměna byla očekávána mnohými uživateli díky registraci ochranné známky. Pepsi si v letošním dubnu zaregistrovala ochrannou známku Pepcoin, od té doby se spekulovalo, že Pepsi pracuje na vlastní kryptoměně. Nakonec se z celé záležitosti okolo Pepcoinu vyklubal věrnostní program. Některý uživatelé na Twitteru sdíleli fotky některých výrobků, jejichž nákupem můžete získat Pepcoiny.
Loajální zákazníci společnosti Pepsi budou muset učinit několik kroků, aby mohli obdržet část zaplacených prostředků zpět v podobě Pepcoinů. Jedno zásadní omezení bohužel existuje, tento věrnostní program je zatím pouze pro obyvatele Spojených států. Pepsi zatím neoznámila, jestli Pepcoin účty v budoucnu nabídne i v zahraničí. Dalším omezením je skutečnost, že věrnostní program se vztahuje pouze na vybrané výrobky této značky. Zákazníci si také budou muset propojit svůj Pepcoin účet s verifikovaným účtem na PayPalu nebo službě Venmo.
Tip: připojte se k nám na Telegramu!
Pepcoin kryptoměna se zatím nekoná
Pepsi se zatím drží od kryptoměn dále a veřejně se k nim nevyjadřuje. Někteří analytici již před lety předpovídali, že dříve nebo později dojde ke globální tokenizaci aktiv a každá větší společnost bude mít svůj vlastní token. Pepsi zvolila zatím odlišnou cestu a možná je projekt Pepcoin jen jakýmsi testovacím mezičlánkem na cestě k vlastní kryptoměně.
Redakce doporučuje: peněženky s více podpisy pro větší ochranu bitcoinů
Výhody kryptoměn v současném finančním systému jsou neoddiskutovatelné. Prokazatelně snižují náklady na správu účtů a zasílání financí. Jejich zavedení zkracuje čas plateb a ty tak mohou být téměř instantní. V současnosti existují desítky projektů s vlastními blockchainy, které mohou být pro podobné věrnostní programy využity. Je tak pravděpodobně jen otázkou času, než loajální zákazníci velkých společností budou přijímat kryptoměny těchto firem formou bonusů za nákupy a využívání poskytovaných služeb.