NFT má mnoho podob a jeho stopy lze pozorovat v mnoha odvětvích. Projekt britského řetězce s pizzami je ovšem unikátní v tom, že se zaměřuje na prodej NFT, která mají podobu obalů na pizzu. Když chce někdo prodat svůj produkt, tak musí nejprve investovat do reklamy, aby se o produktu vůbec někdo dozvěděl. A právě v tomto bodě společnost Papa Johns narazila. Jejich reklama totiž nesplňovala nařízení britského regulátora pro kryptoměnový trh. Jaké dopady bude mít tato regulace na společnost a jakou pověst má Papa Johns ve světě kryptoměn? Odpovíme v tomto článku.
NFT Papa Johns
Tato společnost, specializující se na rychlé stravování, se do povědomí krypto komunity dostala v roce 2010, kdy si v jedné z jejích provozoven koupil fanoušek bitcoinu dvě pizzy za, dnes neuvěřitelných, 10 000 BTC. Bitcoin měl v té době hodnotu 41 dolarů, dnes by tyto dvě pizzy stály 400 milionu dolarů.
Tato společnost se při své reklamní kampani na nový NFT dostala do rozporu s britským regulátorem, který shledal jejich reklamní kampaň za nezodpovědnou, protože využívala nezkušenosti nebo důvěřivosti spotřebitelů a bagatelizovala investice do kryptoměn. Po tomto rozhodnutí úřadu pro reklamní standardy společnost Papa Johns reklamní kampaň zastavila.
Nová NFT kolekce této společnosti obsahuje celkem 19 840 unikátních nezaměnitelných tokenů, které mají podobu devíti různých obalů na rozvoz pizzy. Zájemci si tyto tokeny mohou pořídit na tržišti Tezos. Společnost Papa Johns je již známá svými reklamními vpády do světa kryptoměn. Například v loňském roce zahájila akci, ve které zákazníci mohli vyhrát bitcoiny v hodnotě 10 GBP (13 USD), když utratili více než 30 GBP.