Meta Platform Inc. (dříve Facebook) zveřejnila své výsledky za 1. čtvrtletí 2022 a její metaverse divize Reality Labs ho uzavřela se ztrátou 2,9 miliardy dolarů.
Reality Labs vyrábí hardware a software pro virtuální realitu a rozšířenou realitu, včetně headsetů pro virtuální realitu, Quest, a vyvíjí metaverse platformy, jako je Horizon Worlds.
Reality Labs vykazuje ztráty
Zdá se, že společnost Marka Zuckerberga začíná rok 2022 se ztrátou. A skutečně, z výsledků za 1. čtvrtletí 2022 zveřejněných ve středu se uvádí, že společnost Reality Labs vykázala v prvním čtvrtletí roku 2022 ztrátu 2,9 miliardy dolarů.
Jde o vyšší ztrátu ve srovnání s 1. čtvrtletím 2021, kdy Reality Labs ztratila 1,8 miliardy dolarů. Na druhou stranu se zdá, že tržby metaverse divize také rostou s výdělkem 695 milionů dolarů v 1. čtvrtletí 2022 ve srovnání s 534 miliony dolarů v 1. čtvrtletí 2021.
Ve zprávě pro investory Zuckerbergova společnost zdůrazňuje :
„Očekáváme, že se celkové náklady v roce 2022 budou pohybovat v rozmezí 87–92 miliard dolarů, což je níže než náš předchozí předpoklad 90–95 miliard dolarů. Očekáváme, že růst nákladů v roce 2022 bude tažen především segmentem Family of Apps, následovaným Reality Labs.
Náklady na zaměstnance, výzkum a vývoj
Reality Labs se zaměřuje na produkty a služby pro virtuální a rozšířenou realitu, jejichž prostřednictvím se uživatelé mohou potkávat, pracovat a hrát hry.
Podle zpráv počátkem tohoto roku společnost Reality Labs ve svých podnikových financích v roce 2021 vykázala ztrátu více než 10 miliard dolarů. Finanční ředitel společnosti Meta, David Wehner potvrdil, že ztráty kolem 4 miliard dolarů byly způsobeny náklady na zaměstnance, výzkum a vývoj.
Navzdory ztrátám společnosti Reality Labs, pravděpodobně kvůli vysokým nákladům, jsou celkové příjmy společnosti Meta za 1. čtvrtletí 2022 27,9 miliardy dolarů, což je nárůst z 26,1 miliardy dolarů před rokem.
Zatímco po finanční stránce dochází v metaverse ke ztrátám, Meta se nedávno rozhodla otevřít první kamenný obchod společnosti, věnovaný prodeji hardwaru funkčního pro metaverse, a přimět uživatele, aby pochopili nový sociální rozměr vytvořený těmito novými technologiemi, dynamiku a jejich význam.
První obchod Meta se bude nacházet v kalifornském Malmo Parku a na všech stěnách bude mít obří flexibilní obrazovky, na kterých se bude promítat virtuální zážitek uživatele, který se rozhodne vyzkoušet helmu, sluchátka a brýle.