Americká satirická série South Park si opět udělala legraci z kryptoměn. Tentokrát epizoda zesměšňovala některé celebrity, které nedávno propagovaly digitální aktiva nebo krypto společnosti.
Mezi „cíle“ karikatury patří Matt Damon, Gwyneth Paltrow, Larry David, Naomi Osaka a Reese Witherspoon.
South Park se zaměřil na celebrity, které propagovaly kryptoměny
V epizodě celebrity propagují nový „nadějný“ produkt „Pee Pee Water“ neboli „vyčůraná voda“ ve volném překladu.
New South Park movie aired tonight.
They made fun of Matt Damon selling out for Crypto and
uh
well pic.twitter.com/FTIXSbRRbL
— Dyme (@CryptoParadyme) July 13, 2022
Postava, která se představí jako Matt Damon, říká:
“Pee Pee Water lze použít téměř na cokoliv. Můžeme jím zalévat naše trávníky. Pee Pee Water můžeme použít i jako vodu na koupel.“
Kromě toho postava neochotně požívá jídlo a nápoje připravené s „Pee Pee Water“ místo vody. Při jídle a pití přitom blábolí a povzbuzuje se heslem „štěstí přeje odvážným“.
Kampaň „Fortune Favors the Brave“ byla v originále akcí kryptoměnové burzy Crypto.com, které se účastnil hollywoodský herec Matt Damon. Dotyčná reklamní kampaň v hodnotě 100 milionů USD byla spuštěna v říjnu loňského roku a několik měsíců se vysílala ve více než 20 zemích.
V té době byly kryptoměny ve vzestupném trendu. Například BTC a ETH se teprve chystaly zaznamenat svá historická maxima.
Mezi nadšence do kryptoměn patří dlouhodobě například herečka Gwyneth Paltrow. V roce 2017 se stala poradkyní Abra, startupu zaměřeného na globální transfer zdrojů prostřednictvím blockchainu. Navíc v dubnu tohoto roku patřila mezi celebrity, které prostřednictvím své společnosti Kinship Ventures investovaly do kryptoměnové společnosti MoonPay.
V investičním kole se připojila k celebritám, jako je zpěvák Justin Bieber, rapper Snoop Dogg, tenistka Maria Sharapova, herec Bruce Willis a rapper Drake.
Larry David propagoval kryptoburzu FTX v reklamě, která byla vysílána ve finále mistrovství NFL. Reese Witherspoon z hitů Pravá blondýna a Good Morning Show oznámila v únoru tohoto roku televizní seriál na NFT.
Zhýralost ohledně propagace kryptoměn nebo krypto společností nyní skončila.
Všeobecný pokles na kryptotrhu donutil společnosti hromadně propouštět a výrazně omezit své investice do reklam a sponzoringu. Podle údajů analytické firmy Sensor Tower se kryptoměnový marketing od listopadu 2022 doslova zhroutil. Ve skutečnosti se výdaje na reklamu od té doby snížily přibližně o 90 %.