Nike, americká nadnárodní společnost zabývající se obuví a sportovním oblečením, oznámila akvizici startupu s názvem RTFKT Studios, firmy, která se zabývá nezaměnitelnými tokeny (NFT), ověřování pomocí blockchainu a rozšířenou realitu. Nike říká, že akvizice umožní společnosti „dodávat sběratelské předměty nové generace, které spojují kulturu a hraní“.
Nenechte si ujít naše video: Jak obchodovat na Binance – návod
Nike, další krok do metaverza akvizicí RTFKT Studios
Nedávno společnost Nike oznámila, že koupila firmu RTFKT Studios. Tato zpráva následuje po prvních krocích společnosti Nike směrem k metaverzu během prvního listopadového týdne a nedávné interakci společnosti s virtuální hrou Roblox. Sportovní firma zveřejnila blogový příspěvek o „Nikelandu“, virtuálním světě na téma Nike, který se nachází v metaverzu Roblox. Po krocích Nike se do sféry metaverse průmyslu a světa blockchainu, zapojuje také konkurenční společnost Adidas se svým AdiVerse v metaverzu Sandbox.
RTFKT Studios založili tři přátelé na začátku éry Covid-19 v lednu 2020, uvádí web. Webový portál také poznamenává, že RTFKT je zaměřen na technologii nezaměnitelných tokenů (NFT) a rozšířenou realitu (AR). V únoru RTFKT a umělec přezdívaný „Fewocious“ prodali přibližně 600 párů fyzických a NFT virtuálních tenisek za 3,1 milionu dolarů.
Prezident Nike říká, že akvizice „rozšíří digitální stopu a možnosti Nike“
John Donahoe, prezident a generální ředitel společnosti Nike, hovořil o akvizici RTFKT a krocích společnosti směrem k metaverzu.
„Tato akvizice je dalším krokem, který urychluje digitální transformaci Nike a umožňuje nám sloužit sportovcům a tvůrcům na pomezí sportu, kreativity, her a kultury,“ uvedl Donahoe v prohlášení. „Získáváme velmi talentovaný tým tvůrců s autentickou a propojenou značkou. Naším plánem je investovat do značky RTFKT, sloužit a rozvíjet jejich inovativní a kreativní komunitu a rozšířit digitální stopu a možnosti Nike.“
Začátkem listopadu si společnost Nike zajistila, že řada známých ochranných známek, jako je slogan „Just Do It“, její logo SNKRS a Air Jordan „Jumpman“, byly připraveny k využití jako „virtuální zboží ke stažení“.
„Nike je jediná značka na světě, která sdílí hlubokou vášeň, kterou máme pro inovace, kreativitu a komunitu, a jsme nadšeni z toho, že můžeme rozvíjet naši značku, která se plně zformuje v metaverzu,“ uvedli zakladatelé během oznámení akvizice. V tisková zprávě Nike k nákupu RTFKT je na závěr uvedeno, že detaily akvizice nebudou zveřejněny.
Mohlo by vás zajímat: Kde koupit Bitcoin a kryptoměny