Starbucks, americký nadnárodní řetězec kaváren, oznámil plány vstoupit do sektoru Web3 spuštěním vlastní kolekce NFT koncem tohoto roku. Jak společnost oznámila, jednotlivé NFT poskytnou svým majitelům přístup k exkluzivním zážitkům a obsahu.
„Plánujeme vytvořit řadu našich značkových kolekcí NFT, jejichž vlastnictví iniciuje členství v komunitě a umožňuje přístup k exkluzivním zážitkům a výhodám. Témata těchto kolekcí se budou rodit z uměleckých děl Starbucks, ať už jde o dědictví nebo nově vytvořená, a také díky spolupráci s dalšími inovátory světové úrovně.“
První kolekce NFT, která bude vydána v roce 2022, je založena na umění kávy a vyprávění o výrobě.
Starbucks – třetí domov
Společnost zveřejnila své plány investorům během zveřejnění zisku za 1. čtvrtletí v roce 2022. Při této příležitosti vysvětlila, jak mohou NFT prospět značce při rozvýjení její vize být „třetím domovem“. Podle společnosti by třetím domovem bylo místo mezi domovem a prací, kde lidé mohou cítit sounáležitost s kávou, v tomto případě Starbucks.
Podle marketingového ředitele Starbucks, Bradyho Brewera, by nové technologie jako Web3 a NFT mohly společnosti umožnit rozšířit svou vizi a vybudovat nový domov.
„Rozvíjející se technologie spojené s web3, a konkrétně NFT, nyní umožňují tyto snahy. Vytváříme třetí digitální domov. Abychom toho dosáhli, rozšíříme náš rámec toho, co pro lidi znamená být členem komunity Starbucks, a přidáme nové koncepty, jako je komunitní vlastnictví a modely členství, které se v prostoru web3 rozvíjejí,“ řekl.
Podle Techcrunch navíc Starbucks hledá nového generálního ředitele, který rozumí potenciálu technologií Web3 a NFT. Tyto technologie totiž mohou firmě pomoci lépe se spojit s mladšími lidmi.
Mezitím dočasný generální ředitel Starbucks Howard Schultz předpověděl, že novým generálním ředitelem bude pravděpodobně kreativní člověk, který rozumí dědictví značky Starbucks, její skutečné legitimitě a významu mimo její obchody.
Uvidí se, jaký protokol kavárenský řetězec nakonec použije a zda by chtěl také udělat krok do Metaverse. Jako první krok přizval Adama Brotmana, architekta jeho systému Mobile Order & Pay a aplikace Starbucks, aby pomohl coby zvláštní poradce na projektu.