Studie zveřejněná začátkem tohoto měsíce zjistila, že práce v metaverzu s dnes dostupnými nástroji může snížit produktivitu zaměstnanců a také zvýšit jejich frustraci a úzkost související s prací na dálku. 11 % účastníků studie pociťovalo tolik nepohodlí, že nedokázali dokončit ani jeden den ve studii, takže jejich úkoly zůstaly nedokončené.
Metaverza potřebují upgrady pro podporu práce na dálku
Společnosti a jednotlivci sázejí na to, že metaverza, alternativní digitální reprezentace našeho světa, budou mít důležitou roli v budoucnosti práce a umožní lidem plnit úkoly na dálku. Nedávná studie provedená vědci z Coburg University, University of Cambridge, University of Primorska a Microsoft Research však vykresluje jiný obraz problému.
Zpráva nazvaná „Kvantifikace efektů práce ve VR po dobu jednoho týdne“ porovnávala výkon 16 různých pracovníků, kteří vykonávali své úkoly v normálním prostředí a v běžném metaverzu během 40 hodinového pracovního týdne. Výsledky poukázaly na to, že dnešní metaverza mohou být stále příliš omezená na podporu pracovních aplikací.
Podle studie lidé hlásící negativní výsledky, zažívali o 42 % více frustrace, o 11 % více úzkosti a téměř o 50 % větší únavu očí ve srovnání s jejich normálním pracovním nastavením. Kromě toho subjekty také uvedly, že se celkově cítily méně produktivní.
Také 11 % účastníků nebylo schopno dokončit ani jeden den pracovních experimentů kvůli několika faktorům včetně migrén spojených s VR a nedostatku pohodlí při jeho používání.
Technologie Metaverse je v současné době spojena s herními a zábavními technologiemi, ale předpokládá se, že jednou z důležitých budoucích aplikací tohoto odvětví umožní práci na dálku. V nedávném průzkumu, kterou provedla argentinská softwarová společnost Globant, 69 % dotázaných uvedlo, že technologie metaverse bude hrát v této aplikaci klíčovou roli.
Výsledky studie však ukazují, že dnešní technologie tento úkol znesnadní. Ale ne vše je negativní: studie také zjistila, že účastníci byli schopni překonat omezení technologie metaverse a počáteční nepohodlí. Tým stojící za studií plánuje další zkoumání týkající se účinků dlouhodobého produktivní práci ve VR.