Vývojáři blockchainu Ethereum ve středu odpoledne úspěšně implementovali aktualizaci The Merge. Půjde o hlavní test před dlouho očekávaným vydáním aktualizace na mainnetu.
Hlavní testnet Ropsten, obdržel aktualizaci k testování. Poté projdou migrací také sítě Goerli a Sepolia. Pokud vše půjde dobře, The Merge se dostane na mainnet do srpna tohoto roku. Síť však začala ztrácet některé bloky, což se podle Beika dalo předvídat. Nyní budou vývojáři pokračovat v monitorování sítě kvůli poruchám.
The Merge – očekávané vydání
Jedna z nejočekávanějších událostí na síti Ethereum, start testů na Ropsten byl vysílán živě. Jména jako vývojář Tim Beiko a Vitalik Buterin se živě účastnili uvedení a odpovídali na otázky živě.
Nejočekávanější byla změna těžebního algoritmu ETH. V tomto ohledu aktualizace úspěšně implementovala na testnet Proof of Stake (PoS). V důsledku toho se bloky začaly generovat pomocí nového algoritmu.
Úspěšná implementace PoS na ETH je kritická, protože určí osud upgradu. Tímto způsobem by migrace do hlavní sítě měla proběhnout bez problémů. Vitalik Buterin však uvedl, že síť musí být neustále monitorována. Uživatelé si tedy musí počkat minimálně na denní uzávěrku bloků. Tedy úspěšnost nebo ztrátu bloků za posledních 24 hodin.
V době psaní tohoto článku má síť ETH 96% míru schvalování bloků. Pokud testnet dává podobný výsledek, je to dobré znamení.
Kritéria pro migraci
Během testovací fáze podstoupí The Merge rozsáhlé hodnocení za účelem posouzení určitých cílů. Mezi nimi je slavná „bomba obtížnosti“, mechanismus, který ukončí těžbu Proof of Work (PoW) v Ethereu.
Jako testovací síť má Ropsten nízký výpočetní výkon (hashrate). Algoritmus nastavil vysokou obtížnost – 50 kvadrilionů hashů, aby zabránil případnému hackerovi zaútočit na síť. To se stalo minule a vývojáři museli testování odložit. Nyní budou uživatelé muset nakonfigurovat své uzly tak, aby obcházely plnou obtížnost. Mělo by se tak stát do konce tohoto úterý.
Co se týče ztracených bloků, Ropsten dosáhl 30% ztráty ve vytěžených blocích. Přestože Beiko varoval, že lze očekávat ztráty, vysoká míra vývojáře, kteří se tímto problémem zabývají, přesto překvapila. Mezitím nebyla učiněna žádná další oznámení.