Floki Inu spustil novou reklamní kampaň zaměřenou na cestující využívající londýnské autobusové a podzemní sítě. Jeden z memecoinů s tématikou japonského psího plemene Shiba Inu, Floki Inu, je pojmenován po psovi Elona Muska, generálního ředitele společnosti Tesla.
Předchozí reklamní kampaň spuštěná v říjnu 2021 probíhala asi dva měsíce a byla přezkoumána britským úřadem pro reklamní standardy (ASA). Regulátor reklamního průmyslu v listopadu 2021, kdy kampaň ještě běžela, obdržel stížnosti na reklamy, které nejsou v souladu s pravidly, a zahájil vyšetřování.
A konečně v březnu 2022 ASA dospěla k závěru, že reklamy Floki Inu, jejichž slogan zněl „Missed Doge? Get Floki“ opravdu nebyli v souladu s pravidly a zakázali je.
Nové reklamy Floki Inu na londýnských autobusech
Tým Floki Inu oznámil nové reklamy na Twitteru 23. dubna, po kterém následoval firemní blog na Medium. „První londýnská kampaň 22 začne 25. dubna! Tato kampaň ovládne Londýn se 100 autobusovými kampaněmi a pokryje londýnské metro,“ informoval tweet.
Nová kampaň začala od včerejšího dne a bude pokračovat čtyři týdny. Během tohoto období se reklamy Floki Inu objeví na 100 autobusových nástavbách a 18 cross-track (velké plakáty) a 185 malých plakátech v síti londýnského metra.
„V jistém smyslu je tato druhá londýnská kampaň ještě větší výhrou pro Floki a kryptoprůmysl jako celek než ta první, protože náš tým bojoval za právo propagovat náš převratný projekt veřejnosti. Těšíme se na mnoho dalších podobných kampaní, jak v Londýně, tak po celém světě.“ uvedl Sabre, ředitel marketingu, na blogu Medium.
Reakce na zákaz předchozích reklam
Ve své reakci na loňské vyšetřování ASA ohledně londýnské reklamní kampaně Floki v tiskové zprávě z března 2022 Sabre popřel vznesená obvinění. Floki obdržel souhlas od CAP (Výbor pro reklamní praxi), že reklamy jsou v souladu s jejich standardy.
V nejnovějším blogu, který oznámil spuštění nové reklamní kampaně, tým Floki uvedl, že nechce bojovat s regulátory.
„Pokračujeme v budování ekosystému Floki pro budoucnost našich investorů. Do politiky se raději nebudeme plést. Pokud chtějí regulační orgány bojovat, jednoduše jim řekneme: raději bychom vás vzdělávali a učili jako v jedné ze škol, které pomáháme budovat v znevýhodněných zemích.“
V únoru 2022 zahájil Floki marketingovou kampaň také na trzích v USA a Turecku prostřednictvím strategických televizních reklam zahrnujících mimo jiné CNN, CNBC, Discovery a ESPN.