Zdá se, že Walmart, jedna z největších společností na světě, se chce zapojit do sektoru kryptoměn, nezaměnitelných tokenů (NFT) a metaverza. Společnost podle podání pokládá základy k vytvoření vlastní kryptoměny, která bude bojovat s Bitcoinem (BTC), Ethereem (ETH) a dalšími.
Nenechte si ujít naše video: Jak obchodovat na Binance – návod
Walmart se připravuje na metaverzum
Walmart by mohl být další společností, která vstoupí do sektoru Metaverse. Podle zprávy CNBC ze 16. ledna společnost podala několik žádostí u amerického úřadu pro patenty a ochranné známky o virtuální zboží, včetně elektroniky, produktů péče o pleť, hraček a dalších.
Podání je celkem sedm a jsou datována koncem minulého měsíce, právník v oblasti ochranných známek, Josh Gerben, uvedl, že Walmart vynaložil hodně úsilí do svých kroků v rámci metaverza a sektoru kryptoměn. “Je v nich hodně poznámek a podrobností, což ukazuje, že v zákulisí probíhá spousta plánování o tom, jak budou řešit kryptoměnu, aplikace a jak se vytvoří metaverzum, které se zdá být daleko ve vývoji nebo už je dokonce připraveno,“ řekl Gerben CNBC.
Jedno z podání ukazuje, že Walmart plánuje spustit vlastní kryptoměnu. I když ještě nebylo učiněno žádné oficiální prohlášení. Zapojení Walmartu do kryptoměn a NFT není zase tak velkým překvapením. V srpnu společnost zveřejnila nabídku na pozici lídra týmu se znalostí kryptoměn a blockchainu.
Později v říjnu tento maloobchodní gigant spustil bitcoinové bankomaty v desítkách svých obchodů ve Spojených státech. To bylo odhaleno krátce poté, co se Walmart zapletl do schématu pump-and-dump. Na internetu se objevila tisková zpráva odkazující na partnerství mezi Walmartem a Litecoin Foundation, což vyvolalo masivní růst ceny LTC. Jakmile však megakorporace potvrdila, že oznámení bylo falešné, došlo k výprodeji.
Trh NFT a metaverza
Trh NFT během posledního roku rychle dozrál a expandoval, přičemž se již několik známých značek zapojilo do sektoru s digitálními sběratelskými předměty a virtuálním zbožím.
Na konci října Facebook oznámil, že mění značku na Meta a bude pracovat na vývoji metaverza. O méně než týden později společnost Nike podala několik žádostí o ochranné známky, které odhalily její záměry prodávat virtuální zboží v metaverzu, ihned poté se připojil největší konkurent, společnost Adidas.
Módní domy jako Burberry, Louis Vuitton a Gucci také naskočily do rozjetého vlaku a spustily své vlastní NFT, které lze využít v aplikacích metaverse.
Mohlo by vás zajímat: Kde koupit Bitcoin a kryptoměny