Tokenizace je dnes velmi populární koncept v Blockchain industry, což dává smysl, vzhledem k početnosti produktů, které jsou na Blockchainu vytvářeny.
Blockchainová technologie momentálně zažívá masivní růst a úroveň uvědomělosti o Blockchainu se zvyšuje každý den. Skoro každý inovátor se snaží najít způsob, jak implementovat Blockchain do jeho již existujících produktů nebo se pokouší vytvořit něco úplně nového dle svého čerstvého nápadu ohledně Blockchainu.
Účinnost tokenizace
Jeden z hlavních důvodů pro rostoucí popularizaci tokenizace je příhodnost, kterou přináší do kvantifikace a spravování aktiv jakéhokoliv produktu. Když jsou aktiva tokenizována, máte k nim snadnější přístup a lepší přehled. Což věci zjednodušuje pro již existující firmy a startupy, které chtějí kvantifikovat své produkty pro efektivnější administraci.
Jedna oblast, ve které se tokeny prokázaly užitečné je v oblasti crowdfundingu. Prodej tokenů je momentálně populární v Blockchainovém průmyslu, převážně v podobě Initial Coin Offering (ICO) (přejete-li si o momentálním stavu ICO). Rozvíjející se společnosti a startupy mohou shledat prodej tokenů a ICOs velmi příhodným způsobem zvyšování kapitálu pro nezbytnou expanzi a rozvoj. Důvod pro to je hlavně v absenci regulací (avšak poslední dobou se regulace vynořovat začínají, jak se můžete dočíst v článku pod výše uvedeným odkazem) a možnost přijímání finančních prostředku z jakékoliv lokace na světě.
V Blockchainovém průmyslu jsou tisíce tokenových transakcí, které byli provedeny, nebo jsou pořád probíhající. Některé se zapsali jako velice užitečné figury a pokračovali v podpoře svých firem při zakládání vhodného startupu. Jiné však narazily na potíže. Rozdíl, mezi těmito dvěma skupinami spočívá většinou v kvalitě jejich samotné prodeje tokenů. Tyto kvality hlavně závisí na různých komponentech, které formují prodej tokenu a její průběh.
Faktory, které se hodí zvážit pro ICO
První věc, kterou každý potřebuje, než se vydá na cestu prodeje tokenů je dobrý nápad, pokud možno ve formě funkčního produktu. Samozřejmě, existuje množství projektů, které ICO vystavělo na dobrém business plánu nebo dobře udělaném whitepaperu, který popisuje vaši představu. Avšak bez produktu to bude zápas.
Zadruhé, potřebujete solidní tým, který zvládne plán dodržet a vydat software nebo službu, jak je v plánu slíbeno. Mít poradce, který se ve vaší oblasti a v oblasti ICO vyzná také neuškodí.
Třetí důležitý komponent je dobrý marketingový tým a začáteční rozpočet, protože každý produkt, který ukážete světu bude stát nějaký zakládací kapitál.
Ignorování či podceňování těchto detailů bylo identifikováno jako hlavní důvod, proč většina selhání v prodeji tokenů.
Vezmeme-li v úvahu výše popsané scénáře, některé selhané prodeje tokenů nemusí být způsobeny kompletně špatným produktem. Jakýkoliv z problémů výše uvedených může být příčinou, proč projekt nedosáhl takovou úroveň úspěšnosti, jakou se očekávalo. Ku příkladu, úžasný nápad se správným týmem, ale příšerným přístupem marketingové části může znamenat neúspěšný výsledek.
Existující Blockchain Služby
Poptávka po efektivních oddělení je důvod, proč existují specializované startupy, které se soustředí na různé aspekty project buildingu. Můžete najít různé PR společnosti v ekosystému, které nabízí profesionální marketingové služby, hlavně pro startupy. Půjdeme-li o krok dále, jiné společnosti jako Token Market, Waves, ICO Box a jiné nabízí kompletní balíček, pro který jen stačí představit váš nápad a dodat nějaké informace. Oni vám jako odpověď představí kompletní ICO balíček od tokenizace až po marketing a vše kolem toho.
To, že se objevují takovéto profesionální služby, které umožňují startupům v průmyslu naznačuje, že je nás pravděpodobně v blízké budoucnosti čeká příval nových Blockchain produktů (například…) a nové adaptace již existujících do Blockchainu.
zdroj: cointelegraph.com
autor: FiliM