Fotbalové kluby stále častěji využívají nejrůznější virtuální mince, aby si zajistily loajalitu fanoušků. Nově se do této skupiny přidal velkoklub Bayern Mnichov, který se tak stal doposud největším fotbalovým celkem, který vlastní digitální měnu vydal. Kryptoměna fotbalového klubu bude ve formě takzvaných collectibles, které budou mít podobu digitálních karet s hráči. Fanouškovské tokeny budou vydány ve spolupráci se společností Stryking Entertainment.
Bayern Mnichov nechce zůstat pozadu
Systém elektronických herních kartiček je ozvláštněn také výzvami, což přidává herní aspekt. Fanoušci si budou moci stavět virtuální týmy složené ze současných i bývalých hráčů klubu. Není vyloučeno, že k platformě se začnou postupem času připojovat také další kluby.
Fanouškovské tokeny zažívají boom
Vydávání vlastních tokenů je poslední dobou mezi evropskými kluby velmi populární. Blockchain už začal využívat například klub španělský Atletico Madrid. Fanoušci si za 2 eura budou moci pořídit jeden token, který jim zajistí hlasovací práva a přístup k exkluzivním hrám a reklamním předmětům. Některé tokeny mohou fanoušci ulovit i zdarma. Tvůrci nápadu totiž připravili také hru pro rozšířenou realitu podobnou hitu Pokémon Go, kde mohou lidé tokeny najít ve svém okolí. Pozadu nezůstává ani klub Manchester City z Anglie, který buduje blockchainovou hru.
Kryptoměna fotbalového klubu je žádaná
Podobně jako v případě platformy vybudované pro Bayern Mnichov mohou i angličtí fanoušci stavět a trénovat virtuální týmy. Forma hráčů na obrazovce se navíc bude odvíjet od reálných výsledků a historických údajů, kterých klub dosahoval. Fanouškovské tokeny vydávají také další evropské kluby jako je West Ham United nebo pařížský celek Paris Saint-Germain.
CEO společnosti Socios Alexandre Dreyfus, která klubům poskytuje potřebné technologie, věří tomu, že kryptoměny fotbalového klubu by mohla používat miliarda fanoušků, ze kterých se mohou posléze stát uživatelé kryptoměn.
Je tedy zřejmé, že zájem fotbalových klubů o vydávání vlastních tokenů je značný. Má to ovšem jednu vadu na kráse. Každý klub totiž oslovil jiného poskytovatele blockchainových technologií a tak nejde očekávat, že by se ekosystémy jednotlivých klubů v dohledné době sloučily, aby tak držitel tokenů mohl proti sobě postavit například svůj výběr z Bayern Mnichov proti Paris Saint-Germain.