Včera v noci byly zveřejněny některé z nejdůležitějších čtvrtletníků této datové vlny související s druhým čtvrtletím, jmenovitě zprávy Googlu, Microsoftu a Visa.
2. čtvrtletí Googlu nebylo tak růžové jako u Tesly
Po datech Tesly za 2. čtvrtletí, která překonala očekávání, vyšly čtvrtletní zprávy tří velmi důležitých společností pro S&P 500 a Nasdaq v noci z 26. – Google, Microsoft a Visa.
Data Google zaostala za očekáváníma upoutala pozornost analytiků navzdory skutečnosti, že samotná data jsou stále pozitivní.
Velmi obtížné a nemilosrdné je srovnání růstu společnosti ve stejném čtvrtletí loňského roku, kdy se chlubila +62 %.
Kromě stále čekajících zpráv týkajících se HDP, které rozhodnou o tom, zda Spojené státy americké budou nebo nebudou v technické recesi, a zpráv souvisejících s aktualizací inflace, která očividně silně ovlivní trh, se zdá, že Google se drží relativně dobře.
Alphabet, mateřská společnost Googlu, vykazuje 13% růst, což však zaostává za očekáváním. Mezitím cloud a reklama nadále pohánějí čísla společnosti, která vzrostla asi o 40 %. Společnost hlásí tržby ve výši 69,69 miliardy dolarů, což je výrazně vyšší než ve stejném období v roce 2021, kdy činily 61,90 miliardy dolarů.
Konsenzus byl umístěn těsně pod a to způsobilo, že trh měl nesmělou negativní reakci, protože rozptyl je v každém případě minimální.
Důvody negativní čtvrtletní uzávěrky
Jak vysvětlila finanční ředitelka Ruth Porat, silný dolar vůči euru znamená, že se situace pro společnosti této velikosti zhoršuje, zejména v technologickém sektoru, který sám o sobě přispěl k poklesu tržeb o 3,7 %. To bylo spojeno se současným poklesem prodeje počítačů a různých zařízení, což dále omezovalo marže.
Příjmy z reklamy, z nichž velká část pochází z YouTube a umístění ve vyhledávačích, vzrostly pouze o 12 % na 7,34 miliardy USD oproti 7,52 miliardy USD předpokládaných StreetAccount. Stejný osud měl cloud, který dosáhl 6,28 miliardy dolarů oproti 6,41 miliardám dolarů, v něž doufali prognózy analytiků.
Problém s příjmy z reklamy je mimo jiné dílem konkurence. Za hlavního rivala, který snižuje podíl na trhu zejména u nižší věkové skupiny, považuje sociální síť TikTok.
Navzdory mírně pod očekávaným údajům vrhajícím na akcie negativní stín, investoři zůstávají býčí.
Pomineme-li tržní krizi, společnost si udržuje a skutečně posiluje svou úroveň zaměstnanosti, která vyskočila o 21 % (174 400 zaměstnanců na plný úvazek ve srovnání se 144 056 ve 2. čtvrtletí 2021) ve srovnání se stejným obdobím loňského roku.