Meta je nyní realitou, ale pro svůj vzestup ve světě sociálních sítí musí být snadno pochopitelná pro masy lidí, a možná proto se společnost rozhodla otevřít kamenný obchod.
Kalifornie, sídlo Zuckerbergovy společnosti a přesněji Malmö Park, bude hostit první z těchto obchodů. Obchod bude zaměřen na prodej hardwaru funkčního do metaverz a na pomoc uživatelům Facebooku i dalším pochopit nový sociální rozměr.
Meta se rozhodla otevřít fyzické obchody
Meta Platform otevírá svůj první fyzický obchod v Kalifornii, čímž posiluje přítomnost své značky. Měl by to být jen první z řady podobných obchodů, které budou rozesety po celém světě ve velkých městech a které pomohou lidem seznámit se s interakcí v metaverzu.
Obchod bude obsahovat obří flexibilní obrazovky na všech stěnách, kde se bude promítat uživatelská zkušenost, a zákazníci si budou moci vyzkoušet helmu, sluchátka a brýle, aby tento zážitek prožili.
Tato první fáze pomůže lidem normalizovat jejich chování s novou technologií, porozumět její dynamice a významu a poté ponechá prostor pro fázi dvě, která bude masivním rozšířením po celém světě.
Příběh o tom, jak se Facebook vyvinul v Meta
Sociální síť je nyní po celém světě tak známá, že se zdá být nudná nebo dokonce zastaralá. Nuda není úplně to správné slovo, protože ji denně používají miliardy uživatelů po celém světě, ale bohužel ji používá stále méně uživatelů.
Snížení počtu interakcí v kombinaci s mírným, ale progresivním přesunem uživatelů, zejména mladších, na jiné sociální sítě, jako je například Instagram nebo Tik Tok, spustilo první poplach pro Marka Zuckerberga. Kromě těchto problémů je zde také otázka příjmů: čím méně lidí interaguje, tím méně je marketing atraktivní a následně se také snižují příjmy.
Aby byla platforma atraktivnější pro nové generace, technologická inovace spojená s dovednostmi inženýrů, designérů a moderních vývojářů může vytvořit metaverzum, a to je přesně cesta, kterou zvolil. V roce 2021 oznámil Zuckerberg změnu jména z Facebooku na Meta, chytřejší jméno evokující metaverzum, se kterým chce vybudovat sociální síť budoucnosti. Ale jak to bude fungovat?
Z toho, co uniklo, půjde o jakýsi paralelní svět s pravidly a místy podobnými realitě, ve kterých bude náš virtuální avatar moci interagovat a žít, dokud budeme připojeni. Podle slov generálního ředitele půjde o mix mezi skutečným paralelním světem a rozšířenou realitou.
O konkurenci není nouze. Nedávná akvizice Twitteru Elonem Muskem, který chce udělat revoluci v sociálních sítích i z pohledu svobody projevu nebo projekty nadnárodních korporací. Přesto se zdá, že ‘Sociální síť’ má v současnosti největší šanci na úspěch.