Čína jakožto jedna z nejlidnatějších zemí světa do dnešních dnů stále nefiguruje na seznamu nejsilnějších ekonomik světa. Toto jistě není stav, který by si tamní lídři přáli, a proto se Čína snaží prosadit v novém prostředí Web3. Čím se snaží prosadit na nově vznikajícím trhu se dozvíte v tomto článku.
Tencent začíná ovládat Web3
Čínská technologická společnost Tencent spustila pro své dva hlavní trhy několik novinek ze svého projektu na Web3. Jedná se o čínskou nadnárodní akciovou holdingovou společnost, jejíž dceřiné společnosti se zabývají vývojem internetových služeb, softwaru, medií a umělé inteligence.
Jako první novinku oznámila minulý týden spuštění NFT PFP (nezaměnitelné tokenové profilové obrázky) avatarů. NFT PFP avataři jsou dvourozměrné kreslené postavičky, které jsou založené na blockchainu Tencentu – Zhixin Chain. Druhou novinkou je funkce virtuální místnosti Music Zone. Jedná se o místnost, kam může uživatel pozvat avatary přátel, a tak poslouchat hudbu společně s nimi. Obě tyto novinky jsou dostupné v aplikaci QQ Music. Cena PFP je pevně dána 0,13 USD a omezena na 40 000 verzí. Aplikace QQ Music měla v minulém roce více než 280 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Aplikace QQ Music je zaměřena na trh pevninská Čína.
Tento týden oznámila společnost v pořadí již třetí novinku pro Web3, kterou je, že služba streamování hudby společnosti Tencent JOOX, spustila ve své aplikaci galerii NFT. JOOX navázala spolupráci s hudebním tržištěm MusicY, kde umožňuje umělcům a uživatelům prezentovat své sbírky digitálních aktiv. JOOX spustil Tencent v roce 2015 za účelem proniknutí na trhy jihovýchodní Asie jako je především Thajsko, Indonésie či Malajsie.