Je naprosto pochopitelné, že se podnikatelé v nouzi uchylují k propouštění. Jakkoli je to pro postižené bolestivé, často je to jediná cesta, jak zachránit další existenci společnosti a zbývající pracovní místa. Existují však výjimky.
Coinbase, BlockFi a Crypto.com prokazují nevyspělost sektoru
Tento týden tedy bylo oznámeno, že Crypto.com propouští 260 a Coinbase téměř 1 100 zaměstnanců. Služba pro půjčování kryptoměn BlockFi také propouští 170 zaměstnanců. Další příklady propouštění krypto jednorožců budou pravděpodobně následovat.
Někteří z těchto poskytovatelů krypto služeb uzavřeli rekordní sponzorské smlouvy jen před několika měsíci. Prakticky každý závodní tým Formule 1 má krypto sponzora. Burza Bybit má například zajištěnou tříletou sponzorskou smlouvu se závodním týmem Red Bull na 150 milionů dolarů. Crypto.com je zase jedním z hlavních sponzorů FIFA a Coinbase and Co. zajistily nejdražší reklamní prostor na výjimečné akci Superbowl.
Před pár týdny se dobrý tucet těchto krypto jednorožců choval jako chuligáni pobíhající klubem s drahými lahvemi šampaňského. Nakupovat za stovky milionů dolarů hrubě předražený reklamní prostor jen proto, abyste všem na světě ukázali, jak jste skvělí, není marketingový výkon.
Právě tento způsob nakládání s penězi způsobuje, že se současné propouštění jeví jako hodně vzdálené od ideálu ctihodného obchodníka. Nebylo by lepší investovat prostředky do vývoje produktů nebo do bezpečných firemních rezerv? Nejsou další marketingové příležitosti, které vyžadují trochu více úsilí a mozku, ale méně peněz? Rozhodně!
Protože existuje dostatek společností a krypto start-upů, které den za dnem dokazují, že dokážou zajistit svá pracovní místa do posledního, i v obtížných tržních fázích.
Poškození obrazu o sektoru kryptoměn
Navzdory pesimistickému výhledu mohly být na několik příštích měsíců zachráněny stovky pracovních míst, pokud by se předem udělalo lepší řízení rizik. Kritici kryptoměn by měli být šťastní. Je to důkaz nabubřelého sektoru, který ještě nemá tu vyspělost, jak se často tvrdí.
Lze jen doufat, že lídři kryptofirem budou v budoucnu zodpovědnější s kapitálem, zvláště pokud si jej nevydělají sami, ale pochází od investorů.