Revolut utrpěl kybernetický útok, který umožnil neoprávněné třetí straně přístup k osobním údajům desítek tisíc klientů.
Hack Revolutu
Mluvčí společnosti uvedl, že neoprávněná strana měla „po krátkou dobu“ přístup k údajům jejích zákazníků.
“Okamžitě jsme identifikovali a izolovali útok, abychom účinně omezili jeho dopad, a kontaktovali jsme dotčené zákazníky. Zákazníci, kteří neobdrželi e-mail, nebyli ovlivněni.
Podle oznámení o porušení Státnímu inspektorátu ochrany údajů v Litvě, kde má Revolut bankovní licenci, bylo zasaženo 50 150 zákazníků.
Na základě informací od Revolutu agentura uvedla, že počet postižených zákazníků v Evropském hospodářském prostoru je 20 687. Litevský úřad pro ochranu údajů poznamenává, že odcizené informace zahrnují:
- Emailová adresa
- Celá jména
- Poštovní adresy
- Telefonní čísla
- Údaje o platební kartě
- Údaje o účtu
Ve zprávě zákazníkovi však Revolut uvádí, že typ ohrožených osobních údajů se u různých zákazníků liší. Údaje o kartě, PIN nebo hesla nebyly zpřístupněny. Také zdůrazňuje, že narušitel nezískal přístup k prostředkům uživatelů.
“Peníze našich zákazníků jsou v bezpečí – jako vždy byly. Všichni zákazníci mohou nadále používat své karty a účty jako obvykle.”
Společnost na narušení zareagovala a výrazně omezila riziko pro své zákazníky. Jako preventivní opatření vytvořil Revolut specializovaný tým, který má za úkol monitorovat zákaznické účty, aby se ujistil, že peníze i data jsou v bezpečí.
Uživatelé by měli být “extrémně opatrní” vůči jakýmkoli zprávám požadujícím osobní údaje nebo hesla. Revolut nebude zákazníkům o incidentu volat a nikdy se nebude ptát na citlivé informace.
Níže je prohlášení od mluvčího Revolutu:
Revolut nedávno zažil cílený kybernetický útok. To vedlo k tomu, že neoprávněná třetí strana získala na krátkou dobu přístup k podrobnostem malého procenta (0,16 %) našich zákazníků.
Takové incidenty bereme neuvěřitelně vážně a rádi bychom se upřímně omluvili všem zákazníkům, kterých se tento incident dotkl, protože bezpečnost našich zákazníků a jejich dat je naší nejvyšší prioritou ve společnosti Revolut.
Někteří zákazníci Revolutu si v době incidentu také všimli, že chat podpory zobrazuje návštěvníkům nevhodné výrazy. I když není jasné, zda to souvisí s narušením odhaleným Revolutem, ukazuje to, že hackeři mohli mít přístup k širší škále systémů používaných společností.
Revolut nevysvětlil, jak nebo proč uživatelé tyto zprávy obdrželi, ale omluvil se a uvedl, že „problém řeší a podniká kroky, aby se to už neopakovalo“.